Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Brąszewice
(1)
Autor
Borkowska Aneta
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(948)
0-5 lat
(565)
6-8 lat
(555)
9-13 lat
(213)
Młodzież
(141)
Psychoterapeuci
(1)
Dorośli
(113)
14-17 lat
(84)
18+
(43)
Szkoły podstawowe
(19)
Szkoły wyższe
(13)
Rodzice
(10)
Proza
(6)
Grupa wiekowa Dzieci
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Szkoły średnie
(3)
klasa 1
(3)
4-8 lat
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Licea
(2)
Studenci
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Uczniowie
(2)
klasa 2
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
6- 8 lat
(1)
6-8
(1)
9-13
(1)
Budowlani
(1)
Chemicy
(1)
Dzieci 0-6
(1)
Dziewczęta
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 3
(1)
Kosmetolodzy
(1)
Kosmetyczki i kosmetycy
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura słowacka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby niedowidzące
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy
(1)
Ukraińcy
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 1035, [1] strona : tabele, wykresy, rysunki, fotografie ; 30 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.
Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia).
Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Brąszewice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej